Pandemia to szczególnie trudny okres także dla branż świadczących usługi na rzecz mieszkańców. W ostatnich miesiącach również Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m. st. Warszawie pracuje w ekstremalnych warunkach. Zapewnienie ciągłości odbioru odpadów w niecodziennych okolicznościach wymaga maksymalnej ochrony naszych pracowników.
Od początku pandemii Spółka realizuje zalecenia właściwych służb sanitarnych oraz wdraża kolejne działania w ramach wewnętrznych procedur postępowania, które mają na celu przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2. W związku z tym wszystkie ekipy odbierające odpady są wyposażone w środki sanitarne: maseczki, przyłbice, płyny do dezynfekcji, fartuchy ochronne. Na bieżąco wykonywane jest również odkażanie kabin pojazdów.
- Nasi pracownicy odpowiedzialnie podchodzą do reżimu sanitarnego. Mam nadzieję, że takie zachowania będą kontynuowane. Przypominamy o tym na codziennych odprawach. Teraz pracujemy bez zakłóceń, a odbiory przebiegają zgodnie z harmonogramem - mówi Arkadiusz Pokropski, dyrektor Zarządzający Pionem Odbioru w MPO.
W celu zminimalizowania ryzyka zakażeń w Spółce wprowadzono wiele zmian w zakresie organizacji pracy. Znaczna część pracowników biurowych przeszła na prace zdalną lub wykonuje swoje obowiązki służbowe w systemie rotacyjnym. Spotkania wewnętrzne odbywają się w formie telekonferencji, obieg dokumentów zaś elektronicznie.
We wszystkich lokalizacjach Spółki funkcjonują tzw. „czyste strefy” - z obowiązkiem dezynfekcji rąk oraz pomiarem temperatury. Reżim sanitarny i wymogi służb, dotyczące m.in. zachowania dystansu, podyktowały konieczność remontu dodatkowych pomieszczeń socjalnych i ich doposażenia w niezbędny sprzęt. Nowe rozwiązania pozwoliły ograniczyć kontakty w szatniach, toaletach czy stołówce, podczas zmiany ekip. Dla bezpieczeństwa pracowników zwiększono także częstotliwość odkażania części wspólnych oraz prania odzieży ochronnej.
-W bazach MPO przy ul. Kopijników i Tatarskiej przeprowadzono szereg prac remontowych i modernizacyjnych. Efektem działań jest podwyższenie poziomu warunków socjalnych i higienicznych pracowników oraz zapewnienie im bezpiecznych i przyjaznych warunków pracy, szczególnie w kontekście trwającej pandemii i konieczności zachowania bezpieczeństwa sanitarnego – mówi Edyta Samoraj-Płomińska, dyrektor Działu Administracji, Zakupów i Zarządzania Nieruchomościami w MPO.
Do monitorowania bieżącej sytuacji w Spółce w czasie pandemii powołany został Zespół Kryzysowy. Jego podstawowym zadaniem jest przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2. W ramach stałej aktywności Zespołu prowadzona jest regularna komunikacja wewnętrzna. Pracownicy Spółki są na bieżąco informowani o aktualnej sytuacji epidemicznej i o zasadach przestrzegania reżimu sanitarnego.