1 lipca MPO Warszawa rozpocznie odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców Ursynowa i Wilanowa. Zmiana operatora to proces złożony i wielopoziomowy - szczególnie w początkowym etapie realizacji. W celu zapewnienia sprawnej i profesjonalnej obsługi nowych lokalizacji od kilku tygodni trwają intensywne przygotowania, których najistotniejszym celem jest zapewnienie mieszkańcom obu dzielnic sprawnego odbioru odpadów.
Pracownicy Działu Logistki Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania przygotowują trasówki dla załóg odbierających odpady. Dzięki temu będą one mogły rozpocząć testowe przejazdy trasami każdej z frakcji jeszcze przed 1 lipca. Ułatwi to załogom poznanie miejsc odbioru odpadów dla poszczególnych adresów oraz umożliwi zdobycie wiedzy na temat miejsc ustawiania pojazdów w celu opróżnienia pojemników. Jednocześnie dobiegają końca ostatnie przygotowania przed otwarciem nowej bazy przy ul. Mortkowicza 5 na Ursynowie, która powstała specjalnie na potrzeby obsługi południowej części Warszawy.
- Pierwsze tygodnie realizacji nowego zadania będą wymagające. Załogi muszą poznać topografię, ale również specyfikę przyzwyczajeń i indywidualnych oczekiwań dziesiątek tysięcy mieszkańców poszczególnych lokalizacji. Na szczęście nasz system odbioru jest elastyczny i odporny na wszelkie zdarzenia. Robimy wszystko, aby zmiany w obecnych harmonogramach były jak najmniej zauważalne - wyjaśnia Dariusz Wachnicki, dyrektor Działu Odbioru Odpadów w MPO.
Komfort mieszkańców
Spółka dokłada wszelkich starań, aby zmiana operatora nastąpiła w sposób jak najmniej odczuwalny dla mieszkańców. Przygotowania realizowane są na wielu poziomach, m.in. trwają prace związane z zapewnieniem odpowiedniej liczby pojemników.
- Zebrane w pierwszych tygodniach informacje pozwolą nam na sprawne i ostateczne dostosowanie tras pojazdów, obsługujących poszczególne frakcje odpadów. Mieszkańców bardzo prosimy o zrozumienie. Mamy nadzieję, że przygotowania pozwolą na zorganizowanie satysfakcjonującego odbioru odpadów i ewentualne korekty harmonogramów tam, gdzie wystąpią takie potrzeby - dodaje dyrektor Dariusz Wachnicki.
W celu uzyskania jak najlepszych efektów przygotowań, szczególnie w pierwszych tygodniach obsługi, MPO zaplanowało działania informacyjne, skierowane do administratorów obiektów.